PDA

View Full Version : MEdiados de julio para el colapso economico.

HeliogabaluS
06-19-2008, 12:35 AM
The Royal Bank of Scotland has advised clients to brace for a full-fledged crash in global stock and credit markets over the next three months as inflation paralyses the major central banks.

"A very nasty period is soon to be upon us - be prepared," said Bob Janjuah, the bank's credit strategist.

A report by the bank's research team warns that the S&P 500 index of Wall Street equities is likely to fall by more than 300 points to around 1050 by September as "all the chickens come home to roost" from the excesses of the global boom, with contagion spreading across Europe and emerging markets.

RBS expects Wall Street to rally a little further into early July before short-lived momentum from America's fiscal boost begins to fizzle out, and the delayed effects of the oil spike inflict their damage.

"Globalisation was always going to risk putting G7 bankers into a dangerous corner at some point. We have got to that point," he said.

de http://www.telegraph.co.uk/money/main.jhtml?xml=/money/2008/06/18/cnrbs118.xml

muy alentador el panorama, para mediados de julio, estamos a mes y medio de ver si las proyecciones son verdaderas o no, tambien he escuchado que en agosto puede ser, días mas días menos... estamos pendientes.

HeliogabaluS
06-19-2008, 12:42 PM
Empezamos hoy...

NEW YORK - Oil prices dropped sharply Thursday after China said it will raise fuel prices, a move that could dampen the booming Asian nation's oil consumption.
Prices also were given a downward push by the Iraqi Oil Ministry's announcement that it is close to signing oil service deals with several major Western oil companies in an effort to boost its crude output.

Retail gas prices, meanwhile, slid overnight.

Light, sweet crude for July delivery fell $4.02 to $132.66 a barrel on the New York Mercantile Exchange after earlier dipping as low as $132.06.

China disclosed that it will raise prices for gasoline, diesel and aviation fuel by 8 percent beginning Friday.

Growing Chinese demand for oil has underpinned the multiyear rally in oil prices, but higher prices could crimp that demand. Concerns about spiking Chinese demand for diesel due to cleanup operations in the aftermath of last month's earthquake contributed to oil's recent run-up.

"This could change the psychology of the market completely," said James Cordier, president of Tampa, Fla.-based trading firms Liberty Trading Group and OptionSellers.com.

en http://news.yahoo.com/s/ap/20080619/ap_on_bi_ge/oil_prices;_ylt=AudESG1sFhXwUzKlo79PBFas0NUE

Dr.Inverosimil
06-26-2008, 07:48 PM
Sera que en este colapso sea el pretexto para pasar ahora si a otro tipo de "dinero"?

...digo para ir sacando mis costales de monedas de peso y echarlas a la fundidora.

HeliogabaluS
06-26-2008, 11:34 PM
hipotéticamente el paso a un nuevo dinero se haría a dinero electrónico, o creditos, es decir, "dinero" invisible, por lo menos tus monedas son reales..

estaría si mejor fundirlas y convertirlas en aditamentos de granja para plantar una parcela, porque si ocurre lo peor, no habrá producción de alimentos suficiente para alimentar a los millones de personas que no producen alimento en las ciudades, y solo consumen...
.

:)

vampiro
06-27-2008, 04:39 PM
Pues el paso a credito y dinero inexistente no fundamentado en bienes ya se dio y no es pretexto es mas bien la causa de esto. Pides prestado compras lo que quieras pero el dinero que magicamente se generó no tiene nada con que respaldarse tons cuando quieres conseguir dinero REAL para pagar tus creditos, pues no hay, porque realmente no hay movimiento de bienes solo de dinero electronico y no consigues trabajo pa pagarlo, y tienes que vender tu cuerpo y te dan de las STD etc. y eso no es chevere.
Por cierto alguien sabe algo de sembrear una parcela.?

HeliogabaluS
06-27-2008, 09:04 PM
es parcialmente cierto lo que dices, el cambio a dinero, pero no lo es del todo porque todavía aceptan dinero en efectivo, y el papel moneda gira libremente en algunos lugares; la onda es que no va a haber más cash, el cambio quiere decir, todas las transacciones, no algunas en algunos lados...
TODAS, esa es la debacle, eso ke se menciona de las personas que no saben usar tarjetas de cerdito, o que mas bien las usan para todo es otra onda, producto de la misma mierda, pero no del todo...

ya comenzaron a pagarle a la gente por medio de tarjetas de débito, una cuestión puntual en esta discusión es que el único valor de las cosas es otorgado por la domesticación de la mayoría, cuando les kiten su dinerito, y papel moneda plástico desaparezca tampoco van a quejarse... :cool:

yo ya me estoy preparando leyendo libros de agronomia! a mi no me agarran descuidado!!!
:dance: